GL Willie Wong
ASSALAMUALAIKUM  DAN SALAM LUMAYAN.
~sharing meeting skype on line 3hb Oktober 2012
SPEAKER KEDUA, JUGA SEORANG JEJAKA TAMPAN, MASIH BEKERJA DI BIDANG IT. BERTEMU VEMMA SECARA ONLINE KRN MASALAH KESIHATAN YG KRONIK..  UTK MENGETAHUI KISAH SELANJUTNYA.. SY DGN HORMATNYA MENJEMPUT GOLD LEADER WILLIE..

Pada malam ni, saya ingin berkongsi sedikit pengalaman saya setelah mengambil peroduk Vemma.
            Sebenarnya, saya ada masalah kulit sensitif, terutamanya pada bahagian kaki.

Kulit saya (khususnya dari bhgn peha dan ke bawah) sensitif terhadap kekotoran seperti air hujan, sesetengah makanan laut dan aircond ataupun apabila saya kerja shift malam (tak tidur malam). Bahagian kaki saya akan naik bintik-bintik merah, dari peha, betis dan kadang2 hingga ke jari kaki. 
Yang peliknya dari peha sehingga ke muka, semuanya ok, normal.
                                

        
                    Saya bertemu dengan produk Vemma ni secara kebetulanmasa tu saya sedang melayari internet sambil mencari kerja parttime. Saya ternampak iklan2 pada facebook, so saya pun klik dan daftar percuma.Banyak juga iklan2 yang saya daftar percuma waktu itu, tengok-tengok semuanya sama, namum iklan kak enna juga yg saya pilih. :)

Apabila saya login ke vemmabuilder.com, utk mengetahui dengan lebih lanjut tentang kerja parttime ni, dan di situ lah saya bertemu dengan jus Vemma.
Waktu itu saya tidaklah berminat sangat dengan bisnes, saya cuma tertarik dengan produknya.

Saya lupakan pasal vemmabuilder tu dan terus survey tentang produk vemma, baca dalam website/blog, lihat testimoni-testimoni dalam Youtube.
Entah kenapa, saya rasa yakin terhadap produk ni, belum sempat lagi kak Enna contact saya dan terangkan tentang produk dan peluang bisnes ni, saya telah online dan beli (upgrade).

Tapi sebelum saya buat bayaran, saya juga seperti kebanyakan di antara kita, rasa ragu-ragu, takut scam, takut produk tak bagus, takut kena tipu sebab iklannya dalam Bahasa Melayu, login je terus tukar jadi Website US.
Tapi saya bagi diri saya sekali lagi peluang untuk mencuba produk yang baru saya jumpa tu, lagipun dah banyak kaedah yang saya cuba namun tidak berkesan.
Apa salahnya kalau cuba sekali lagi.


Masalah saya bermula begini, saya mula perasan ada masalah tersebut semasa saya belajar di kolej lagi, lebih kurang 7-8 tahun yang lalu.
Dan masalah ini telah berlarutan sehinggalah saya bertemu dengan Vemma pada tahun lepas.  Sewaktu di kolej, keadaan tidak lah serius sangat. Ia akan jadi dan akan surut dan hilang sepenuhnya dengan sendirinya selepas beberapa hari, tanpa meninggalkan sebarang kesan parut pada kaki, dan pada masa itu ia tidak merebak sehingga ke peha lagi, cuma di bahagian pergelangan kaki dan betis sahaja.



Tapi sejak kebelakangan ini (sebelum kenal vemma), setiap kali saya pergi ke pejabat, duduk di pejabat satu hari 8jam / 12jam, bersama aircond di office yg sangat sejuk sehingga kaki pun rasa kebas. Apabila habis kerja balik ke rumah, kedua-dua belah kaki saya akan naik bintik-bintik merah, penuh dari betis hingga ke peha. Keadaanya seperti darah yang telah beku di bawah kulit.

Penuh kedua-dua kaki, maksudnya beribu-ribu bintik merah pada kaki saya. Masa tu saya tidak berani pakai seluar pendek, tidak boleh join kawan-kawan main bola, kerana segan dengan keadaan kaki saya, nampak macam org yg ada penyakit.

Saya pernah berjumpa dengan beberapa doktor sebelum ini. Doktor telah buat ujian darah - resultnya normal. Doktor bagi saya ubat suruh makan dan krim untuk disapu. Kadang-kadang sembuh, tapi selepas beberapa hari atau seminggu dua, ia kembali lagi. Jadi masalah ni macam 'On and Off', Saya juga pernah perbanyakan sayur-sayuran dan buah-buahan dalam diet seharian saya, namum tidak banyak membantu.


Pada awal tahun lepas, keadaan menjadi semakin teruk. Setiap hari pergi
kerja, tak tahan sejuk, balik kerja naik lagi bintik2 merah tu. Kadang-kadang dah hampir hilang, tak tahan kena aircond/air hujan ataupun tak tidur malam, ia jadi balik. Ia berlarutan sehingga hampir 2 minggu tidak hilang, saya rasa risau dan terus pergi jumpa doktor lagi.

Doktor nampak keadaan kaki saya dan terperanjat, dia kata saya ada masalah dengan platelet darah ataupun dia panggil 'Bleeding under the skin'.

Saya berasa cemas juga apabila doktor kata begitu. Terus saya minta doktor buat ujian darah lagi, namun tiada apa-apa yang negatif dikesan, doktor juga hairan.Jadi, terpaksa makan ubat lagi, sapu krim lagi. Tapi sama juga. Kadang2 ok kadang2 tidak.

Apabila dapat produk Vemma seminggu selepas saya upgrade.
Saya mula minum, 3-4 hari kemudian saya nampak yang keadaannya semakin pulih.Bintik-bintik merah tu semakin pudar dan hilang. Kalau tak silap saya, dalam seminggu shj semuanya dah hilang.



Mula-mula saya tak percaya sangat, sebab biasanya ia akan hilang dgn sendirinya dan akan jadi balik selepas beberapa hari. 'On and Off'.
Saya fikir, mungkin sebab dah masanya nak sembuh, sembuh lah.
 so tak peduli sangat. Produk vemma saya tu habis saya minum dalam masa tak sampai 3 minggu, sebab saya minum Pagi dan Malam kalau saya bekerja shift malam.Jadi, sementara menunggu Next Delivery, bulan ke-2, lebih kurang 3 minggu tiada produk, so selama tu lah saya tidak mengambil jus Vemma.



Saya juga pernah risau yang masalah ni akan kembali jika saya berhenti mengambil vemma. So,  Setiap hari di office, saya akan tengok pada kaki saya... nampak elok je, rasa happy. :)
Dan pada masa itu lah saya percaya dan yakin yang produk vemma ni telah mengucapkan selamat tinggal kepada masalah kulit sensitif pada kaki saya.
Selain daripada masalah kulit sensitif saya tu, selama saya mengambil vemma ni, saya dah kurang demam.


Saya rasa, setakat itu saja perkongsian saya pada malam ini.
Semoga anda semua juga sihat bersama Vemma.
Sekian, terima kasih.



SEKIAN DULU KISAH KEHIDUPAN BUAT KALI INI..KITA JUMPA LAGI DI LAIN WAKTU....
WASSALAM

JANGAN PERNAH MENYERAH…!!!
Pelaut Agung Tidak Lahir dari
Laut Yang Tenang…..
Gold Leader & Success Coach:Suzie Shuib
Email:suzie.shuib@gmail.com
fbook:suzie.yazid
skype:suzie-wge
Call/SMS: 013 352 7884
 

No comments:

Post a Comment