'MANGGIS' THE QUEEN OF FRUIT



VEMMA bermaksud
Vitamin Essential Minerals Mangosteen Aloe


Anda mesti sedia maklum bahawa buah Durian adalah the 'King of Fruits' tetapi tahukah anda buah Manggis ini adalah the 'Queen of Fruits'?



Jus Manggis Vemma adalah produk utama yang dikeluarkan oleh syarikat Vemma. Di Malaysia, produk ini boleh didapati di dalam botol bersaiz 1 liter, dan setiap kotak mengandungi 2 botol (botol bersaiz kecil hanya boleh diperolehi di USA).


Produk ini dijual di Malaysia pada harga RM 342.00 sekotak, iaitu RM 171.00 sebotol. Jika kita meminumnya mengikut sukatan yang dicadangkan, iaitu sebanyak 2 auns sehari, sekotak Jus Manggis Vemma boleh bertahan selama 32 hari. Ini memberi kos hariannya lebih sedikit daripada RM 10.00 sehari!


Jus Manggis Vemma adalah campuran ekstrak buah manggis, aloe vera, teh hijau, buah kiwi dan strawberi. Ia membekalkan kita dengan 12 jenis vitamin dan juga 67 jenis mineral dan 'trace elements'.


Ianya didatangkan di dalam bentuk cecair untuk memudahkan penyerapan zat-zat yang terkandung di dalamnya. Rasanya sangat enak, sehingga disukai oleh ramai kanak-kanak.

                                                      Khasiat Jus Vemma

 

Anda perlu mengambil:

2.66 biji oren untuk mendapatkan Vitamin C
9.6 buah avocado untuk mendapatkan Vitamin E
3.09 jambak brokoli untuk mendapatkan Zat Besi
55.55 biji telur untuk mendapatkan Vitamin D
1.78 cawan bayam untuk mendapatkan Vitamin A
3.88 cawan kacang pea untuk mendapatkan Thiamin
19.76 biji pisang untuk mendapatkan Riboflavin
62.5 auns keju cheddar untuk mendapatkan Vitamin B 12
5.14 biji ubi kentang untuk mendapatkan Niacin
61.54 cawan tomato untuk mendapatkan Asid Folic
2.46 biji tembikai untuk mendapatkan Vitamin B 6
37.17 ketul cendawan untuk mendapatkan Asid Pantothenic
17.89 auns buah ceri untuk mendapatkan Nilai ORAC
inilah vitamin yang ada di dalam 2 auns Jus Manggis Vemma


Cara Meminum Jus Manggis Vemma:

Jus Manggis Vemma hendaklah diminum pada awal pagi, ataupun semasa perut anda masih kosong.



Sukatannya adalah 2 auns setiap hari. (Sekotak bersamaan 32 hari untuk seorang)

Botol Jus Manggis Vemma yang telah dibuka mestilah disimpan di dalam peti sejuk.

" KHASIAT MANGGIS YANG TERDAPAT DALAM VEMMA "
                                                                                 








- Menurut sumber yang dipetik dari http://ms.wikipedia.org/wiki/manggis, manggis atau nama saintifiknya (Garcinia Mangostana) adalah pokok tropika malar hijau dan dipercayai berasal dari Kepulauan Sunda dan Maluku. Pokok manggis boleh tumbuh dari 7 hingga 25 meter dan menghasilkan buah berwarna ungu pekat yang boleh dimakan.

- Kulit manggis menghasilkan warna merah, dan amat sukar ditanggalkan. Manggis dibuka dengan mengopek bukannya dipotong. Buah manggis dipegang dengan kedua belah tangan, ditekan perlahan-lahan sehingga kulitnya terbelah. Selepas itu, ianya mudah untuk dibuka dan mengambil isinya.

- Baiklah, itu adalah artikel yang dipetik dari wikipedia. Mengenai khasiat pula, ianya amat berkhasiat terutama di bahagian kulit dalam manggis dan biji buah manggis. Secara tradisi kulit manggis dilumat-lumat dan digunakan untuk merawat penyakit seperti malaria, tibi, penyakit kulit, cirit-birit dan dysentry. Di Thailand, buah manggis dijemur dan dikeringkan untuk membuat bahan kosmetik seperti syampu, sabun untuk menghaluskan kulit dan mencegah penyakit kulit.

- Khasiat xantona iaitu bahan aktif dalam buah manggis dapat membantu pelbagai jenis masalah seperti alergi, resdung, lelah, pelbagai penyakit kulit seperti eczema, gatal-gatal, psoriasis, seborrhea, jangkitan kulat, luka-luka yang biasa pada mulut, melecur, selepas pembedahan, penyakit darah tinggi, kencing manis, lebihan kolesterol , keletihan, kekurangan darah, ulser, gastrik, saluran usus yang bengkak dan InsyaAllah pelbagai lagi masalah.


- Seterusnya kita lihat pula kajian yang dibuat oleh para saintis berkaitan kandungan anti-oksida yang ada padanya berbanding buah-buah yang lain.





- Jadi, nampak tak kandungan buah-buahan yang paling tertinggi. Tak sangka betul. Selama ni asyik membaca pasal kelebihan buah-buahan yang lain, tidak disangka buah-buahan tempatan kita adalah champion kepada semuanya.
Tahniah manggis, tahniah..!!



Bisnes BERDAFTAR dan DIIKTIRAF serta Produk disahkan HALAL








No comments:

Post a Comment