Kenapa VeMMA????????

Salam Sejahtera Team yg dikasihi....

Siapa kata, orang KAMPUNG cuma layak hidup biasa-biasa? Siapa kata, nak berjaya dalam berniaga, kena ada modal ribu2 dan juta? Siapa yang layak menilai manusia? Siapa yang hebat sangat menjangka siapa yang berjaya atau sebaliknya.. Hanya individu itu sendiri yang mampu mengubah persepsi manusia sekelilingnya, hanya individu itu sendiri yang berhak menukar duka jadi bahagia, papa jadi kaya. Bukan modal RM yang jadi penentu segalanya, tapi kesedaran tentang potensi diri, kesedaran tentang kekuatan peribadi, kesedaran tentang peluang yang perlu dicari, kesedaran tentang Allahlah Pemilik Segala Rezeki, kesedaran tentang WAJIBnya berusaha mengubah nasib  diri sendiri.

Ramai orang lebih rela cakap "Aku tak reti! Aku tak pandai buat itu ini atau aku memang tak tahu n utk mulakan Biz aku mana ada modal !" daripada fikir serta bertindak bagaimana dia boleh belajar utk lakukannya atau fikir berbagai2 cara utk dapatkan modal!


TAKDE MODAL KENA CARILAH LA MODAL TU”  DAH ADA MODAL BARULAH BOLEH BAYANGKAN INCOME.

Kalau lah cabaran awal tu dah tak berani dan tak mampu untuk di hadapi.. macamana nak nampak kejayaan tu. Kita ada macam2 cara .............macam- macam kemudahan .Kerana dimana ada kemahuan disitu ada jalan....Kenapa kita sibuk mencari alasan sedangkan yang perlu kita cari adalah jalan penyelesaiannya.  SELALU JUGA DENGAR ALASAN DULU SAYA DAH BUAT DAH TAPI TAK DAPAT APE2 PUN… Itu Bisnes lain…ini Bisnes lain, kenapa nk sama kan?... Orang yang berjaya...bukan tengok berapa kali dia gagal Tapi bagaimana dia bagun dari kegagalan itu yang lebih penting.



Jadikan kegagalan dulu sebagai satu semangat untuk anda bangkit dengan lebih bertekad untuk mengejar kejayaan.. Kerana  tak ada orang yang berjaya itu akan terus bejaya  dengan hanya sekali cuba.... Kalau kita semak semula mereka yang berjaya , Spt yang kita biasa dengar... Ibnu sina..Robert  Einstien.....Donald Trump.....Warrent Buffet.....Tun Dr Mahathir.... Mereka ini adalah orang yang tidak pernah kenal erti mengalah..kerana itulah satu dunia Kenal mereka ...walaupun sebahagian daripada mereka telah pun tiada.. tapi kita masih lagi menggunkan nama mereka sebagai satu simbul.

Ok kita kembali kepada cerita asal kita tadi... kenapa VeMMA.



1. Kerana VeMMA  mempunyai produk yang amat baik...bukanlah sekadar syarat utk mengadakan perniagaan semata...:

2. Kerana VeMMA punyai sistem yang sihat. Dan adil kepada setiap brand Partnernya

a. Kerana VeMMA tidak mempunyai level..tapi infinity..Vemma membayar income kita based on volume sales dalam team kiri dan kanan tanpa kira had level (INFINITY)

b. Kerana VeMMA  tidak mempunyai  “group to split” tapi bounded forever.

c. Kerana VeMMA  membolehkan mereka yang bekerja keras menerima ganjaran yang sewajarnya.

Dimana  walaupun bermula kemudian tapi kita boleh mendapat rank yang sama atau lebih tinggi dari upline kita......( Telah di buktikan oleh Jutawan Siti Fadzilah dan Jutawan Salehin...dan SP Fakrulrazi dan Str Exce Siti Hajar...)

d. Kerana VeMMA kita bukan agent ...tetapi brand partner

e. Kerana VeMMA kita tak buat sale...tapi self consumer, Vemma tak menawarkan BONUS JUALAN RUNCIT. Orang lama ke orang baru ke.. beli produk harga sama jer.. Bila takde bonus jualan runcit.. itu maksdnya Vemma tak suruh jual pun.. Kalau nak jual jugak terpulang.. tp takde untung lar sbb Vemma very eksklusif.. takde permainan harga.. atau anda mungkin dikenakan tindakan. Setiap pembelian produk direct dgn syarikat.



Kalau  kita lihat dari modal yang kita keluarkan..........RM 6156.....besar sangat ke???? modal yg sgt murah sbnrnya kalau nak dibandingkan keuntungannya yg akan kita perolehi... 


Kerana modal tu hanyalah spt  “tips of the iceberg” yang dibawah permukaan itu lebih besar...so selam dan galinya. Buka minda kita seluasnya lihat dan fikir out of the box... Sedangkan kita bekerja ( bagi yang masih bekerja la) kita kerja 20  - 30 tahun...dan kita boleh tahu , Berapa gaji yang kita akan dapat di tahun terakhir kita bekerja nanti..dan berapa pencen yang kita akan dapat. .. Tapi Vemma  boleh berikan income sebulan kepada kita yang mungkin menyamai gaji kita setahun..or mungkin juga lebih. Bayangkan lah…….



Concentrate utk 7 bulan hingga 18 bulan...bukan 20 or 30 tahun. Itu yang perlu kita tengok... bukan tengok surface je... Kerana perniagaan VeMMA ini seperti kita memilih isteri/suami..( Bagi yang dah kawin la.)  Diawal perkahwinan kita tak kenal pun sepenuhnya suami/isteri kita...tapi kita dah bersedia untuk memberikan sepenuh jiwa raga kita kepadanya dan rela hidup bersama....dan semakin kita menjalani kehidupan bersama semakin kita mengenali teman hidup kita dan semakin mendalam cinta kita.. Seperti juga VeMMA cukup kita jatuh cinta padanya dan kita dah boleh memilihnya untuk berikan kita kehidupan yang lebih baik dimasa depan...kerana semakin lama kita bersama VeMMA semakin kita memahaminya dan semakin kita akan cintakan VeMMA..



Kalau kita nak tunggu kita faham baru nak buat BISNES VeMMA..sampai bila pun kita tak akan buat.. kerana Kita boleh memahami VeMMA seiring masa. Kerana semakin lama anda bersama VeMMA  anda akan  Mengenali lebih ramai orang dan lebih ramai Leader yang hebat2 yang sentiasa sedia untuk membimbing dan berkongsi ilmu dan pengalaman agar kita semakin matang dan berjaya dalam peniagaan VeMMA ini.


So fikir-fikirkanlah .. kepada mereka yang kononnya nak faham dulu baru nak join..kerana itu menyatakan yang anda bukanlah sebenarnya akan faham...kerana anda tidak bersama VeMMA Macam mana nak faham...join dulu...dan anda akan faham... Kerana beberpa informasi  hanya akan diberikan kepada anda setelah anda join dan menjadi brand Partner VeMMA...kerana ianya adalah seperti “Intellectual Propeties” yang hanya akan diberikan kepada Member sahaja.


Dan juga kepada para isteri/suami yang rasakan agak kurang  senang isteri/suami menjalankan

Biz VeMMA ini.. saya nasihatkan agar fikir2kan semula ape yang terlintas difikiran tuan-tuan or puan-puan. Isteri or suami tuan2 or puan2 pastinya memikirkan sesuatu yang baik utk keluarga kerana itulah dia membuat keputusan untuk memulakan Biz VeMMA ini..kerana sayangkan tuan2 or puan2 dan keluargalah dia mengambil keputusan untuk buat Biz VeMMA ini, Kerana dia tahu yang kehidupan dihari akan datang tidak dapat kita ramalkan tetapi kita boleh rancangkan. Selama ini dia menyokong kita ...kenapa kita perlu untuk menhalang dia untuk berbuat baik kepada anda dan keluarga anda. Sedangkan anda tahu  yang  kejayaannya nanti akan memberikan kesenangan kepada keluarga anda juga...jadi kenapa nak menghalang.. berikan sokongan...itu kan lebih baik.


Kenapa nak rasa was-was...dengan VeMMA..telah terbukti mereka yang cekal bersama VeMMA itu berjaya..dan ramai yang telah berjaya. Dan yang pasti  kejayaan anda akan di iktiraf..dan setiap kali ada mereka yang berjaya...ramai yang berasa bangga dan pasti nya ucapan tahniah akan bertimpa-timpa..kita dapat..tidak akan ada rasa iri hati- tidak akan ada rasa dengki. Malah mereka di sekitar akan rasa berkobar-kobar untuk berjaya seperti anda.

Dengan VeMMA ini kita mampu untuk  berjaya  malah sesiapa pun boleh berjaya... Saya, anda dan kita semua pasti akan berjaya...jika kita terus berusaha kearah itu..“Jangan mengalah pada masalah” pinjam kata2 sifu syihah.. KERANA ITULAH KITA PERLU YAKIN...dengan diri kita yang kita akan berjaya... jangan jadikan alasan tak cukup masa....tak de kemahiran dan macam2 lagi.. kerana tiap alasan itulah yang akan menghancurkan impian anda.. kerana tiap seorang dari kita diperuntukkan masa 24 jam sehari, tidak kurang atau lebih...kita yang patut mengawal masa kita...SEDARLAH ALASAN MEMBUNUH IMPIAN. Dan yang penting....untuk berjaya.... anda percaya yang anda akan berjaya... dan jangan terima segala yang negative dari luar... focus kepada impian...dan tekadkan diri untuk mengejar impian tu... jadikan diri anda sebagai deaf frog (berusaha dan berusaha, pekakkan telinga dgn suara2 negatif yg nk menjatuhkan dan mengagalkan kita) INGAT!!!!! yg nak berjaya kita..bukan mereka..

Ingat Allah telah lorongkan kita di Vemma ni....tlh tersurat Rezeki di sini utk anda...& kita kena Berusaha.....krn kita sebenarnya sedang menghampiri Kejayaan/Impian kita tu......Percayalah....di Vemma tiada yg GAGAL yg ada hanyalah PUTUS ASA....

hijrah!!!fikirkanlah...mutiara tidak akan berharga jika tiram tidak berpindah dari laut ke darat...selalunya, perit untuk membuat sesuatu perubahan...namun, dengan istiqamah...hasil yang diperolehi pasti setimpal dengan pengorbanan yang kita lakukan...InsyaAllah... percayalah!!!:)
Bijaklah menilai peluang yg ada depan mata...kerana anda tentukan apa yg anda mahu.....tiada sapa mampu mengubahnya...melainkan diri anda sendiri.
Jutawan Vemma ASIA pertama: Now living the dream... I believe we also can.. whatever it takes.. (",) InsyaAllah.. :) Dream BIG Dreams, Small Dreams have NO MAGIC!


Kepada Yang dah DAFTAR PERCUMA...jangan tunggu2 lagi..Mulakan LANGKAH PERTAMA dengan UPGRADE menjadi PAID MEMBER
Di Vemma Tiada yg GAGAL.,. .. bukan sekadar  janji.. Tapi PASTI.. ♥

No comments:

Post a Comment